Sprawozdanie rektora z działalności uczelni w 2020 roku
05 lipca 2021

2 lipca, podczas posiedzenia online Senat UW jednomyślnie przyjął „Sprawozdanie rektora Uniwersytetu Warszawskiego z działalności uczelni w 2020 roku”. Zawiera ono najważniejsze informacje na temat Uniwersytetu, związane m.in. z działalnością naukową i dydaktyczną, współpracą międzynarodową i wymianą akademicką, relacjami z otoczeniem społeczno-gospodarczym, finansami oraz inwestycjami. W sprawozdaniu uwzględnione zostały także informacje dotyczące funkcjonowania uczelni w nadzwyczajnych okolicznościach spowodowanych pandemią COVID-19.

Sprawozdanie uwzględnia perspektywę dwóch kadencji rektorskich: prof. Marcin Pałysa, zarządzającego uczelnią w latach 2012-2020 oraz prof. Alojzego Z. Nowaka, który 1 września 2020 roku objął funkcję rektora UW w kadencji 2020-2024.

– Uniwersytet ma za sobą czas próby. Okazało się, że potrafiliśmy przez nią przejść mimo wielu trudności, ponieważ nasza społeczność pokazała zaangażowanie, włożyła wielki wysiłek i pracę, aby uczelnia funkcjonowała jak najlepiej. Za to chcemy wszystkim podziękować! – podkreślili obaj rektorzy we wstępie dokumentu.

Najważniejsze statystyki

W 2020 roku na Uniwersytecie Warszawskim uczyło się 40 247 studentów studiów I i II stopnia oraz jednolitych magisterskich oraz 2 435 doktorantów, w tym 3 810 osób z zagranicy. Dyplom uzyskało 8 933 absolwentów. Uniwersytet jest miejscem pracy dla 7 678 osób. W rekrutacji na studia I i II stopnia oraz jednolite magisterskie wzięło udział 32 900 kandydatów, w tym 2 440 obcokrajowców. Naukowcy z UW uczestniczyli w 96 projektach finansowanych z Horyzontu 2020 (w tym 6 kontynuowanych i 3 nowych grantach European Research Council oraz 26 Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii), a także 1 339 projektach finansowanych ze źródeł krajowych. Przychody UW w 2020 roku wyniosły 1,7 mld zł.

Szczególny rok

W sprawozdaniu znajdują się informacje na temat funkcjonowania uczelni od 10 marca 2020 roku w trybie pracy zdalnej, w związku z rozwojem pandemii COVID-19. Dotyczą one m.in. kształcenia i pracy online, zdalnych posiedzeń organów kolegialnych, możliwości korzystania z testów wykrywających koronawirusa, pomocy psychologicznej, wsparcia przy zdalnym uczeniu się i nauczaniu. Jeden z podrozdziałów dokumentu dotyczy projektów badawczych podejmowanych przez naukowców z UW w odpowiedzi na wyzwania światowego kryzysu pandemicznego.

W dokumencie można przeczytać także m.in. o sukcesach naukowych pracowników UW, programie „Inicjatywa doskonałości – uczelnia badawcza”, działaniach Uniwersytetu w Sojuszu 4EU+, inwestycjach programu wieloletniego czy inicjatywach podejmowanych przez UW na rzecz wsparcia i rozwoju członków społeczności akademickiej.

Sprawozdanie rektora Uniwersytetu Warszawskiego z działalności uczelni w 2020 roku

Dodatek do sprawozdania stanowią załączniki, prezentujące dane liczbowe dotyczące uczelni, przygotowane także w angielskiej wersji językowej (pobierz pdf). Na język angielski zostało też przetłumaczone streszczenie sprawozdania oraz podsumowanie najważniejszych danych o uczelni.

Sprawozdania roczne rektora UW z działalności uczelni publikowane są na stronie www.uw.edu.pl/sprawozdania-roczne-rektora-uw.

40 247 studentów

ponad 200 kierunków i specjalności studiów

24 programy studiów w języku angielskim

4 szkoły doktorskie

współpraca z ponad 500 podmiotami zagranicznymi z ponad 80 krajów

3 nowe granty ERC

1 339 projektów finansowanych ze źródeł krajowych

1,7 mld zł przychodów

Opracowaniem koncepcji sprawozdania oraz tekstów (przygotowaniem materiałów własnych oraz redakcją materiałów nadesłanych przez uniwersyteckie biura administracji centralnej i inne jednostki) zajmuje się Biuro Prasowe UW.

 

Źródło: www.uw.edu.pl


UW z akredytacją ECHE

Uniwersytet Warszawski jest uczelnią najbardziej aktywną w programie Erasmus – wysyła i przyjmuje co roku największą liczbę stypendystów, zarządza największymi funduszami. Komisja Europejska przyznała UW Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego (ECHE). Dokument umożliwia uczelni pozyskiwanie środków finansowych na projekty w programie Erasmus + w latach 2021-2027 w obszarach dotyczących kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu.

Uniwersytet Warszawski uczestniczy w programie Erasmus od 1998 roku. Od tego czasu uczelnia zrealizowała ponad 25 tys. mobilności. Dzięki programowi Erasmus+ studenci, doktoranci i absolwenci mogą wyjechać na część studiów lub praktykę za granicę. Z możliwości wyjazdu korzystają też pracownicy. Nauczyciele akademiccy mogą poprowadzić zajęcia w zagranicznych ośrodkach, a pracownicy administracyjni mogą skorzystać z wyjazdu, podczas którego mają możliwość zapoznania się z rozwiązaniami stosowanymi na uczelni partnerskiej.

Aktywny uniwersytet

Tylko w latach 2014-2020 ok. 8000 studentów, doktorantów i pracowników UW wyjechało za granicę, a przyjechało blisko 5500 osób. Zostało zrealizowanych blisko 70 projektów o łącznej wartości blisko 55 mln euro dotyczących mobilności, metod i treści kształcenia oraz zarządzania uczelnią.

11 grudnia 2020 roku Komisja Europejska podpisała porozumienie polityczne zawarte między Parlamentem Europejskim a państwami członkowskimi UE dotyczące nowego programu Erasmus+ oraz Europejskiego Korpusu Solidarności na lata 2021–2027. Budżet nowego programu Erasmus+ na lata 2021-2027 wynosi 26,2 miliarda euro. Wraz z kolejną perspektywą finansową zostały poszerzone założenia Erasmusa+ – program jest bardziej innowacyjny oraz cyfrowy.

ECHE

Karta Erasmusa dla szkolnictwa wyższego (Erasmus Charter for Higher Education, ECHE) uprawnia do ubiegania się środki na projekty edukacyjne w programie Erasmus+, jak również inicjatywach: Erasmus+ Partnerstwa Strategiczne, Erasmus Mundus Joint Masters czy Uniwersytety Europejskie (4EU+).

2 lipca Senat Uniwersytetu Warszawskiego przyjął dokument.

Program Erasmus+ ma istotne znaczenie dla utworzenia Europejskiego Obszaru Edukacji (do 2025 roku), którego celem jest promowanie współpracy między państwami członkowskimi Unii Europejskiej (UE) oraz dalsza poprawa jakości i integracji krajowych systemów kształcenia i szkolenia.

Obowiązki wynikające z przyznania Karty Erasmusa dla szkolnictwa wyższego (ECHE):

  • respektowanie zasad niedyskryminacji;
  • zapewnienie pełnego automatycznego uznania wszystkich osiągnięć studentów i pracowników;
  • publikowanie i regularne aktualizowanie katalogu przedmiotów;
  • zapewnienie dobrego przygotowania językowego uczestników wyjeżdżających, w tym osiągnięcie odpowiedniego poziomu biegłości językowej;
  • wdrażanie priorytetowych założeń programu poprzez: podjęcie działań niezbędnych do wdrożenia cyfrowych rozwiązań w zakresie zarządzania mobilnością; propagowanie praktyk przyjaznych dla środowiska, zachęcanie do udziału osób o mniejszych szansach.

Erasmus+ na UW w latach 2014–2020 w skrócie

  • prawie 6000 wyjazdów studentów, doktorantów i absolwentów;
  • ponad 2000 wyjazdów pracowników;
  • 5500 przyjazdów studentów, doktorantów i pracowników z uczelni zagranicznych;
  • niemal 70 projektów dotyczących treści i metod kształcenia oraz zarządzania uczelnią o łącznej wartości 55 mln euro (wykaz projektów finansowanych z funduszy ERASMUSlub PO WER, w których UW jest uczelnią koordynującą lub uczelnią partnerską >>);
  • współpraca z ok. 600 uczelniami zagranicznymi i trwałe partnerstwa strategiczne (np. Sojusz 4EU+);
  • aktywny udział ErasmusStudent Network – Sekcji UW w opiece nad przyjeżdżającymi i wyjeżdżającymi studentami oraz w inicjatywach promujących UW;
  • codzienna współpraca BWZ z ok. 85 koordynatorami ds. mobilności na wydziałach;
  • aktywny udział UW w strategicznych projektach Komisji Europejskiej (EWP – ErasmusWithout Paper; OLA – Online Learning Agreement) ;
  • przeprowadzone przez UW szkolenia dla pracowników działów współpracy z zagranicą kilkunastu polskich uczelni korzystających z systemu USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów) zrzeszonych w MUCI (Międzyuniwersyteckie Centrum Informatyzacji) oraz dla pracowników Narodowej Agencji Programu Erasmus+;
  • organizacja wyjazdu na studia lub praktykę 10 osób ze znacznym lub bardzo dużym stopniem niepełnosprawności;
  • wpływ Programu na umiędzynarodowienie UW i widoczność na arenie międzynarodowej.

 

W 2018 roku UW obchodził 20-lecie udział w europejskich programach wymiany.

Więcej o programie Erasmus+ na UW (pdf)

 

Źródło: www.uw.edu.pl


17. edycja konkursu Popularyzator Nauki – zachęcamy do udziału!

Rusza 17. edycja konkursu Popularyzator Nauki, w ramach którego nagradzane są osoby, zespoły i instytucje, które popularyzują naukę wśród Polaków, pomagają innym zrozumieć zjawiska zachodzące wokół człowieka i przybliżają najnowsze wyniki badań. Zgłoszenia można nadsyłać do 10 września.

Rusza kolejna, 17. edycja konkursu Popularyzator Nauki dla osób, zespołów, mediów oraz instytucji popularyzujących naukę.

Celem konkursu, organizowanego corocznie przez portal Nauka w Polsce Fundacji Polskiej Agencji Prasowej przy wsparciu Ministerstwa Edukacji i Nauki – jest uhonorowanie osób, zespołów i instytucji, które popularyzują naukę wśród Polaków. Nagrodę uzyskują ci, którzy pomagają innym lepiej zrozumieć świat i potrafią zainteresować osiągnięciami naukowymi osoby niezwiązane z nauką.

W tym roku konkurs odbywa się nieco wcześniej, niż zwykle. Zgłoszenia można nadsyłać do 10 września 2021 r. do g. 23:59. Oceni je Kapituła, złożona z popularyzatorów nauki, przedstawicieli środowiska naukowego, Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz serwisu Nauka w Polsce. Kapitule przewodzi prof. Michał Kleiber.

Spośród wszystkich zgłoszeń kapituła wybierze laureata Nagrody Głównej. To najbardziej prestiżowe w konkursie wyróżnienie przyznane zostanie osobie, zespołowi albo instytucji, która promuje naukę wyjątkowo twórczo i skutecznie.

Przyznane też będą nagrody w kategoriach: Naukowiec, Animator, Zespół, Instytucja oraz Media.

W kategorii Naukowiec – która od lat cieszy się w konkursie największą popularnością – rywalizować mogą osoby co najmniej ze stopniem doktora, będące np. pracownikami naukowymi albo nauczycielami akademickimi. Jak zwykle w tej kategorii przyjmowane będą zgłoszenia naukowców, którzy popularyzują naukę wśród osób niezwiązanych z ich dziedziną.

Z kolei w kategorii Animator mogą się zgłaszać osoby nieposiadające stopni ani tytułów naukowych. To szansa dla aktywnych studentów i doktorantów, a także pracowników administracyjnych uczelni i osób niezwiązanych z instytucjami naukowymi.

W kategorii Zespół szansę na nagrodę mają grupy osób wspólnie popularyzujących naukę, które niekoniecznie identyfikują się z jedną, określoną placówką. Mogą to być np. osoby realizujące wspólnie projekty popularnonaukowe albo zespoły działające ponad granicami administracyjnymi instytucji naukowych. Mogą to być również koła naukowe albo grupy znajomych czy internautów, wspólnie promujących naukę.

Kategoria Instytucja powstała z myślą o instytucjach naukowych, pozanaukowych oraz przedsiębiorstwach. Dzięki niej osiągnięciami w promocji nauki będą mogły się pochwalić np. instytuty badawcze, jednostki uczelni, konsorcja, organizacje pozarządowe, centra nauki czy prywatne firmy.

O nagrodę w kategorii Media mogą z kolei zawalczyć dziennikarze, media czy redakcje. W tej grupie kandydować mogą też internauci tworzący przekazy popularnonaukowe – np. blogerzy, twórcy fanpejdżów i stron internetowych.

W czasie czytania zgłoszeń Jury konkursu będzie zwracało uwagę m.in. na oryginalność działań, dojrzałość inicjatyw i ich oddolność.

Zwycięzcy zostaną przedstawieni podczas finałowej gali, która odbędzie się w końcu 2021 roku.

Konkurs Popularyzator Nauki ma długą tradycję. Przyznano w nim ponad sto nagród i wyróżnień. Regulamin konkursu przewiduje też możliwość zgłaszania kandydatów, którzy byli już w przeszłości laureatami. Wielu z nich mogło bowiem wypracować nowy dorobek popularyzatorski, zasługujący na ponowne wyróżnienie. Dotychczasowi laureaci konkursu, którzy zechcą w nim startować ponownie, muszą spełnić warunek: zgłoszone działania popularyzatorskie nie mogą być związane z przyznaną wcześniej nagrodą. Innymi słowy: należy opisać jedynie aktywność popularyzatorską, realizowaną już po uzyskaniu tytułu Popularyzatora Nauki.

Kandydaci do konkursu mogą się zgłaszać sami (lub mogą być zgłaszani przez osobę trzecią, za zgodą zgłaszanego), a w przypadku instytucji czy zespołów – za pośrednictwem przedstawicieli. Formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie serwisu Nauka w Polsce.

Jak co roku przy okazji konkursu redakcja serwisu Nauka w Polsce przyzna pozaregulaminowe Wyróżnienie im. red. Tomasza Trzcińskiego za wzorcową politykę informacyjną. W tej kategorii zgłoszenia nie są przyjmowane; laureata wskaże redakcja.

Organizowany od 2005 r. Popularyzator Nauki jest najstarszym i najbardziej prestiżowym w Polsce konkursem, w którym nagradzani są uczeni, ludzie mediów, instytucje oraz społecznicy, których pasją jest dzielenie się wiedzą i odsłanianie tajemnic współczesnej nauki w przystępny sposób. Wśród laureatów konkursu są m.in.: filozof przyrody ks. prof. Michał Heller, neurobiolog prof. Jerzy Vetulani, autor telewizyjnych programów Wiktor Niedzicki, dziennikarz Tomasz Rożek, popularyzator astronomii Karol Wójcicki, twórcy portalu „Nauka o klimacie”, „Crazy Nauka”, a także instytucje takie jak Centrum Nauki Kopernik, Polska Akademia Dzieci czy Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego.

Aby zgłosić się do konkursu, należy wypełnić formularz dostępny na stronie http://www.naukawpolsce.pap.pl/form/popularyzator-nauki

Regulamin konkursu dostępny jest też na TEJ stronie.

Jeśli kandydat indywidualny nie zgłasza się sam, konieczne jest również przesłanie zeskanowanego dokumentu z odręcznie podpisaną zgodą kandydata na udział w konkursie. Wzór takiej zgody można pobrać z tej strony. (PAP)

 

Materiały

Materiały Regulamin konkursu Popularyzator Nauki 2021 (pdf)

 

Źródło: www.gov.pl


Laureaci V Konkursu na pracę dyplomową o potencjale komercjalizacyjnym

Już od 2016 roku Uniwersytecki Ośrodek Transferu Technologii wraz z kancelarią rzeczników patentowych AOMB Polska Sp. z o.o. oraz spółką celową Uniwersytetu Warszawskiego UWRC Sp. z o.o. ma zaszczyt i ogromną przyjemność współorganizować, cieszący się znacznym zainteresowaniem.

„Konkurs na pracę dyplomową posiadającą najwyższy potencjał komercjalizacyjny lub wdrożeniowy” odbywa się w trzech kategoriach: prac inżynierskich/licencjackich, magisterskich i doktorskich.

Komisja Konkursowa, przy ocenie zgłoszonych prac, brała przede wszystkim pod uwagę:

  • istotność podjętego zagadnienia, korzyści ekonomiczne z tego wynikające,
  • jak bardzo rozwiązanie opisane w pracy zmienia dotychczasowy stan techniki i wiedzy?
  • czy wynik pracy poprawia dotychczasową efektywność rozwiązań czy też proponuje nowe rozwiązanie, które do tej pory nie było zastosowane?
  • jakie będą korzyści ekonomiczne i/lub społeczne z przyszłego wdrożenia?
  • poziom zaawansowania rozwiązania opisanego w pracy i możliwość zastosowania wyników w praktyce,
  • czy do wdrożenia trzeba przeprowadzić wiele badań i analiz, czy też wyniki pracy są gotowe do zastosowania w praktyce?
  • uzyskane patenty lub dokonane zgłoszenia patentowe, ewentualnie planowane zgłoszenia.

Komisja Konkursowa przyznała nagrody w następujących kategoriach:

Praca magisterska

NAGRODA GŁÓWNA (4000 zł brutto)

p. Magdalenie Furman (Wydział Fizyki) za pracę dyplomową pt. „Opóźnione w czasie zjawiska nieliniowe obserwowane w kondensatach polarytonów ekscytonowych”), promotorem pracy jest p. dr hab. Barbara Piętka

Praca inżynierska/licencjacka

NAGRODA GŁÓWNA (3000 zł brutto)

p. Idze Malickiej (Wydział Chemii), promotorem pracy jest p. dr hab. Łukasz Tymecki. Ze względu na podjęte działania związane z ubieganiem się o ochronę patentową, temat nagrodzonej pracy dyplomowej jest poufny.

Komisja Konkursowa postanowiła nie przyznawać nagrody pieniężnej w kategorii praca doktorska oraz nagrody specjalnej w postaci roku darmowej preinkubacji w UWRC Sp. z o.o.

Fundatorem nagród głównych jest Kancelaria rzeczników patentowych AOMB Polska Sp. z o.o., fundatorem nagrody specjalnej jest UWRC Sp. z o.o. Nagrody pieniężne zostaną wypłacone zwycięzcom zgodnie z regulaminem Konkursu.

 

Źródło: www.uott.uw.edu.pl


Rekrutacja na UW do 5 lipca
02 lipca 2021

Kandydaci zainteresowani studiami na Uniwersytecie Warszawskim mogą się na nie zapisać poprzez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów. Rejestracja na studia pierwszego stopnia, jednolite magisterskie i część pozostałych studiów trwa do 5 lipca. Wyniki zostaną ogłoszone 19 lipca.

Rejestracja na studia odbywa się elektronicznie. Aby zapisać się na wybrany kierunek studiów, należy założyć konto w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów, a następnie wprowadzić podstawowe dane, wybrać kierunek i dokonać opłaty rekrutacyjnej. Szczegóły, jak krok po kroku przebiega rekrutacja, znajdują się na stronie Biura ds. Rekrutacji >> oraz na uniwersyteckim kanale YT:

Na Uniwersytecie Warszawskim można studiować kierunki humanistyczne, społeczne, ścisłe, a także interdyscyplinarne i w całości prowadzone w języku angielskim. W sumie ponad sto propozycji. Pełna lista studiów dostępnych w roku akademickim 2021/2022 na UW znajduje się na stronie IRK, gdzie można zapoznać się z opisami poszczególnych kierunków, zasadami kwalifikacyjnymi czy zarysem programów studiów.

W tegorocznej ofercie edukacyjnej znajdują się nowe kierunki, m.in.: chemia jądrowa i radiofarmaceutyki, nanoinżynieria, sztuka pisania. Więcej informacji o nowych kierunkach >>

W rekrutacji na studia I stopnia i jednolite magisterskie brane są pod uwagę wyniki egzaminów maturalnych. Na niektórych kierunkach będą prowadzone dodatkowe egzaminy wstępne (tzw. sprawdziany predyspozycji). Są to: architektura przestrzeni informacyjnych; indywidualne studia międzydziedzinowe prowadzone przez Kolegium Międzydziedzinowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych (stacjonarne); informacja naukowa i bibliotekoznawstwo; logopedia ogólna i kliniczna; Psychology – studia w języku angielskim (jednolite magisterskie); publikowanie współczesne oraz socjologia.

Terminy rekrutacyjne:

  • 5 lipca: ostatni dzień rejestracji w systemie IRK,
  • 6 lipca: ostatni dzień wnoszenia opłat rekrutacyjnych,
  • 9 lipca: ostatni dzień wprowadzania wyników przez kandydatów,
  • 13–16 lipca: dodatkowe egzaminy wstępne (sprawdzające predyspozycje kandydatów do podjęcia studiów), a także w przypadku kandydatów z zagranicy egzaminy i rozmowy sprawdzające znajomość języka polskiego
  • 19 lipca: ogłoszenie wyników rekrutacji. Kandydat będzie mógł je zobaczyć na swoim koncie rejestracyjnym w systemie IRK, w zakładce „Zgłoszenia rekrutacyjne”.

Dokumenty od kandydatów zakwalifikowanych na studia będą przyjmowane w kilku terminach, od 20 do 30 lipca. Kolejne terminy przyjmowania dokumentów na poszczególnych kierunkach studiów – w przypadku niewypełnienia limitu miejsc – będą wyznaczać komisje rekrutacyjne. Po wyczerpaniu listy rezerwowej istnieje możliwość otwarcia dodatkowej tury rekrutacji we wrześniu.

Pełny harmonogram rekrutacji >>
Informacje na temat wymaganych dokumentów >>

Terminy rekrutacji na pozostałe studia, w tym na część studiów w języku angielskim oraz studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia i jednolitych magisterskich, na których nie obowiązuje ww. harmonogram, a także na studia drugiego stopnia określone zostały dla poszczególnych kierunków studiów w zał. nr 4 do uchwały Senatu UW.

Ze statystykami rekrutacyjnymi oraz informacjami o tym, ilu kandydatów ubiegało się o jedno miejsce na UW w poprzednich latach, można zapoznać się na stronie Biura ds. Rekrutacji.

Ważne linki

Biuro ds. Rekrutacji
Strona Internetowej Rekrutacji Kandydatów UW
Informacje dla kandydatów na studia

Przewodnik dla kandydatów na studia 2021

 

Źródło: www.uw.edu.pl


[LAUREACI] Sesja plakatowa Magistrantów-rok akademicki 2020/2021

Sesja plakatowa magistrantów 2021 (alfabetyczna lista abstraktów i plakatów)

Podczas tegorocznej sesji plakatowej wyniki swoich badań zaprezentowało 70 Magistrantów. Członkowie Komisji oceniającej plakaty zgodnie przyznali, iż podjęli trudną decyzję, gdyż wszystkie prezentacje były na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i estetycznym.

Laureatami zostali:

  • Zakład Dydaktyczny Chemii Nieorganicznej i Analitycznej:
    Pani Weronika Gąsiorowska z Pracowni Teorii i Zastosowań Elektrod,
    kierownik pracy: dr Olga Święch;
    Pani Kornelia Jankowska z Pracowni Teoretycznych Podstaw Chemii Analitycznej,
    kierownik pracy: dr hab. Barbara Wagner, opiekun pracy: mgr Agata Jagielska;
  • Zakład Dydaktyczny Chemii Organicznej i Technologii Chemicznej:
    Pani Dominika Wodowska z Pracowni Peptydów,
    kierownik pracy: dr hab. Karolina Pułka – Ziach (współkierujący pracą: prof. dr hab. Bartłomiej Furman), opiekun pracy: mgr inż. Paweł Czerwiński;
    Pan Radosław Wójcik z Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego, Laboratorium Chemii Bioorganicznej,
    kierownik pracy: prof. dr hab. Jacek Jemielity;
  • Zakład Dydaktyczny Chemii Fizycznej i Radiochemii:
    Pan Bartosz Dzięcioł z Pracowni Spektroskopii i Oddziaływań Międzycząsteczkowych,
    kierownik pracy: dr Janusz Cukras;
  • Zakład Dydaktyczny Chemii Teoretycznej i Strukturalnej:
    Pani Agata Wróbel z Pracowni Krystalochemii,
    kierownik pracy: prof. dr hab. Krzysztof Woźniak, dr Roman Gajda

Członkowie komisji:

Prof. dr hab. Wiktor Koźmiński
Prof. dr hab. Grzegorz Litwinienko
Dr hab. Tatiana Korona, prof. ucz.
Dr hab. Krzysztof Miecznikowski, prof. ucz.

Katarzyna Pałka, Koordynator Sesji Plakatowej WCh UW


Zakończenie oceny wniosków złożonych w ramach trzeciej rundy konkursu 5/1.1.1/2020 – Szybka ścieżka Koronawirusy
01 lipca 2021

 

Numer wniosku: POIR.01.01.01-00-2402/20

Nazwa wnioskodawcy: KLIM-SPAW SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ,UNIWERSYTET WARSZAWSKI
(kierownikiem z ramienia Wydziału Chemii UW jest dr Witold Uhrynowski)

Tytuł projektu: Innowacyjny, wysokowydajny filtr powietrza do usuwania wirusów i innych biologicznych czynników chorobotwórczych, dedykowany do powszechnie stosowanych systemów wentylacyjnych (Nowirflow)

Rekomendowana kwota dofinansowania: 2 681 255,59 zł

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jako Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu I PO IR 2014-2020 informuje, że zakończona została ocena projektów złożonych w ramach trzeciej rundy konkursu 5/1.1.1/2020 Działanie 1.1 „Projekty B+R przedsiębiorstw”, Poddziałanie 1.1.1 „Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa”.

Spośród 262 złożonych wniosków, dokonano oceny 213 z nich, z czego:

Dnia 22 czerwca 2021 r. do dofinansowania zostało wybranych 46 projektów, w tym 12 zlokalizowanych w województwie mazowieckim, na kwotę w wysokości 42 385 142,27 PLN oraz 34 zlokalizowanych w województwie innym niż mazowieckie, na kwotę w wysokości 122 925 409,39 PLN.

Łączna kwota dofinansowania ww. projektów wynosi 165 310 551,66 PLN.

Dodatkowo, 167 projektów nie zostało wybranych do dofinansowania, 28 wniosków został wycofany z oceny, a 21 wniosków pozostawiono bez rozpatrzenia na etapie weryfikacji warunków formalnych.

Ponadto, zaktualizowane zostały listy rankingowe projektów wybranych do dofinansowania w ramach pierwszej i drugiej rundy konkursu.

Instytucja Pośrednicząca informuje, iż zgodnie z pkt. 97 Regulaminu konkursu, pisemnie poinformuje każdego z Wnioskodawców o wynikach oceny jego Projektu. Przedmiotowa informacja nie stanowi decyzji w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego.

Listy projektów wybranych i niewybranych do dofinansowania złożonych w ramach konkursu 5/1.1.1/2020 – TRZECIA RUNDA

 

Źródło: www.gov.pl


Przerwa w naborze grantów wewnętrznych

W dniach 15 lipca – 14 września 2021 zostaje wstrzymane przyjmowanie wniosków w ramach systemu grantów wewnętrznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Przerwa dotyczy naboru w działaniach:

 

Źródło: www.inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl


Praktyki studenckie w zakresie transferu i komercjalizacji wiedzy oraz technologii
30 czerwca 2021

Poszukujemy osób zainteresowanych poszerzeniem swojej wiedzy, a także nabyciem/pogłębieniem umiejętności z zakresu transferu i komercjalizacji wiedzy oraz technologii poprzez odbycie praktyk i staży studenckich w Uniwersyteckim Ośrodku Transferu Technologii.

Do zadań należeć będzie:
• wsparcie procesu transferu i komercjalizacji wiedzy oraz technologii,
• prowadzenie przeglądu obecnego stanu techniki oraz potencjalnego rynku na potrzeby opracowanej technologii, wyszukanie odbiorców dla opracowanych technologii, przeprowadzania analiz rynkowych pod kątem możliwości ich wdrożenia oraz obecności technologii konkurencyjnych,
• wyszukiwanie naukowców/grup badawczych mogących się podjąć opracowania, dostosowania, ulepszenia technologii dla potencjalnych odbiorców,
• współpraca z naukowcami/zespołami badawczymi w celu budowania portfela kompetencji jednostek naukowych, budowanie relacji z przedsiębiorcami,
• przygotowywanie materiałów informacyjnych w zakresie sprzedaży i promocji opracowanych technologii.

Co oferujemy:
• poznanie procesu sprzedaży usług wysoko wyspecjalizowanych oraz innych zagadnień dotyczących transferu wiedzy i technologii z nauki do biznesu w czołowej jednostce zajmującej się transferem wiedzy i technologii, możliwość zapoznania się z praktycznym aspektem zakładania i prowadzenia własnej działalności,
• pracę w doświadczonym, międzynarodowym zespole ekspertów,
• rozwój zawodowy, udział w szkoleniach oraz dostęp do materiałów szkoleniowych,
• elastyczne godziny pracy oraz możliwość pracy zdalnej,
• możliwość odbycia praktyk w języku angielskim,
• możliwość późniejszego zatrudnienia na stanowisku asystenta brokera technologii,
• możliwość zaliczenia obowiązkowych praktyk zawodowych na Twoim kierunku studiów,
• certyfikat ukończenia praktyk.

Termin odbycia praktyk, minimalna liczba godzin do zrealizowania:
Do indywidualnego uzgodnienia, oferujemy dużą elastyczność czasową, możliwość pracy zdalnej oraz dopasowanie praktyk/stażu do innych obowiązków.

Dowiedz się więcej i zapytaj o szczegóły Łukasza Pieczarę (Koordynatora Projektów Studenckich w Uniwersyteckim Ośrodku Transferu Technologii): e-mail: lpieczara@uott.uw.edu.pl, tel. (+48 22) 55 40 712.

 

Źródło: www.uott.uw.edu.pl


Nowe Idee w POB I

Serdecznie zapraszamy do udziału w piątym konkursie w ramach „Nowych Idei” – dla projektów związanych tematycznie z Priorytetowym Obszarem Badawczym I.

Celem konkursu „Nowe Idee” jest wsparcie projektów badawczych związanych tematycznie z Priorytetowym Obszarem Badawczym I, które w jak największym stopniu przyczynią się do poprawy jednego lub więcej wskaźników IDUB. O wsparcie w wysokości od 30 000 zł do 100 000 zł mogą starać się pracownicy badawczy lub badawczo-dydaktycznie posiadający co najmniej stopień naukowy doktora zaliczani do liczby N. Wnioskodawcą może też być zespół pracowników, którego kierownik posiada co najmniej stopień naukowy doktora i jest zaliczany do liczby N.

Nabór projektów wpisujących się w tematykę POB I trwa od 19.07 do 27.08.2021.

Zasady konkursu „Nowe Idee” w POB I

 

Źródło: www.inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl