Nowe zasady korzystania z Biblioteki WCh w dobie pandemii koronawirusa COVID-19
20 maja 2020

W trosce o bezpieczeństwo naszych czytelników i bibliotekarzy,
zostają wprowadzone nowe zasady funkcjonowania i korzystania
z Biblioteki Wydziału Chemii w trakcie pandemii COVID-19

 


Informacje dla studentów WCh
19 maja 2020

Zgodnie z informacjami (aktualnymi na 19 maja 2020) mogę poinformować, że wracamy 1 czerwca a do 10 lipca zakończymy zajęcia laboratoryjne, te które tego wymagają i rozpoczniemy sesję (13 lipca – 2 sierpnia).

Po 10 czerwca ulegnie zmianie harmonogram niektórych zajęć! Studenci EChJ mają zajęcia i sesję spójną z terminem sesji dla kierunku Inżynierii Nanostruktur (FUW).

Obrony w trybie zdalnym w roku 2020 mogą być przeprowadzane od 18 maja do 18 sierpnia a potem od 10 do 21 września.

Dziekanat studencki od 18 maja pracuje w systemie dyżurów. Dokumenty zostawiamy na portierni z opisem, który z pracowników dziekanatu jest adresatem. 

List Prodziekan ds. studenckich do Studentów (19.05.2020)

Beata Krasnodębska-Ostręga


Odwołana sesja plakatowa magistrantów

Szanowni Państwo Kierownicy Prac Magisterskich oraz Magistranci

Uprzejmie informuję iż w tym roku sesja plakatowa Magistrantów nie odbędzie się.

W imieniu Pani Dziekan bardzo prosimy Kierowników prac magisterskich o przygotowanie seminarium z Dyplomantami. Każdy Magistrant powinien wygłosić swoje seminarium na forum seminariów pracownianych.

 

                                                                                                          Z wyrazami szacunku,

Katarzyna Pałka


Sprawozdanie z działalności Rady uczelni UW za rok 2019

Rada uczelni to organ uniwersytecki wprowadzony w szkołach wyższych przez ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Senat UW powołał Radę uczelni UW 15 maja 2019 roku. Do końca roku 2019 odbyło się 5 posiedzeń Rady uczelni UW. Ich podsumowanie znaleźć można w „Sprawozdaniu Rady uczelni UW”.

Do zadań rady należy opiniowanie projektu statutu i strategii uczelni oraz sprawozdania z jej realizacji. Rada monitoruje gospodarkę finansową i zarządzanie uczelnią, a także wskazuje kandydatów na rektora. Kadencja pierwszej rady uczelni trwa do końca 2020 roku.

W 2019 roku odbyło się 5 posiedzeń Rady uczelni UW, podczas których rada zajmowała się m.in. opiniowaniem projektu Statutu UW, inicjatywami o znaczeniu strategicznym dla uniwersytetu, procedurą wskazywania kandydatów na rektora. 17 września 2019 roku Rada uczelni UW uchwaliła swój regulamin.

Sprawozdanie Rady uczelni UW, 2019

Informacje na temat działalności Rady uczelni UW znajdują się na stronie www.radauczelni.uw.edu.pl.

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Szkolenia dla koordynatorów ds. egzaminów i zaliczeń w trybie zdalnym
18 maja 2020

Sekcja ds. rozwoju kompetencji nauczycieli akademickich w Biurze Spraw Pracowniczych organizuje szkolenie online dla koordynatorów ds. egzaminów i zaliczeń w trybie zdalnym. Osoby, które zostały zgłoszone przez jednostki uczelni do BSP jako koordynatorzy, będą mogły wziąć udział w szkoleniu 20 lub 21 maja.

Podczas szkolenia pracownicy UW opowiedzą o zasadach przeprowadzania zdalnych egzaminów i zaliczeń na UW oraz o wykorzystywaniu narzędzi G Suite w realizacji zaliczeń na odległość. Zaprezentują też możliwości platformy Kampus w zakresie prowadzenia egzaminów pisemnych.

W przypadku dużego zainteresowania szkoleniem, może zostać przeprowadzone jeszcze jedno spotkanie, które jest planowane na 27 maja.

Szkolenie trwa 4 godziny. Program spotkań jest dostępny na platformie Kampus w zakładce „Szkolenia dydaktyczne” w dziele „Szkolenia dla nauczycieli akademickich”. Bezpośredni link do zakładki >>

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Laureaci konkursów NCN 18 edycji OPUS, PRELUDIUM i PRELUDIUM BIS 1

Naukowcy z Wydziału Chemii otrzymali dofinansowanie na badania od Narodowego Centrum Nauki w konkursach OPUS, PRELUDIUM 18 edycji i PRELUDIUM BIS 1 ogłoszonych 16 września 2019 r.

Laureatami konkursu OPUS 18 zostali:

  • dr hab. Sławomir Marcin Sęk, projekt pt.: „Membranolityczne lipo-oligomoczniki: w poszukiwaniu nowej klasy związków przeciwdrobnoustrojowych”, kwota finansowania: 1 404 360 PLN
  • dr hab. Anna Maria Nowicka, projekt pt.: „Wykorzystanie woltamperometrii i grawimetrii do jednoczesnego wykrywania metaloproteinaz macierzy -1, -2 i -9 w ludzkim raku płuca, kwota finansowania: 2 239 200 PLN
  • dr hab. Andrzej Kudelski, projekt pt.: „Opracowanie nowej metody wykrywania DNA o danej sekwencji przy pomocy powierzchniowo wzmocnionej spektroskopii ramanowskiej”, kwota finansowania: 1 879 560 PLN
    (Konsorcjum: 1. Uniwersytet Warszawski, Wydział Chemii; 2. Świętokrzyskie Centrum Onkologii; 3. Instytut Wysokich Ciśnień Polskiej Akademii Nauk)
  • dr hab. Wiktor Eligiusz Lewandowski, projekt pt.: „Ciekłokrystaliczne, chiralne nanomateriały dla giętkich technologii fotonicznych”, kwota finansowania: 1 983 720 PLN
  • dr Michał Wójcik, projekt pt.: „Dynamiczna kontrola warstw hybrydowych do wzmacnianych plazmonowo układów transmitujących lub konwertujących energię, otrzymanych poprzez antygalwaniczną redukcję ciekłokrystalicznych nanocząstek metali szlachetnych”, kwota finansowania: 1 653 480 PLN

Laureatami konkursu PRELUDIUM 18 zostali:

  • mgr Łukasz Cheda, projekt pt.: „Ferrytny znakowane izotopami – rozwój alternatywnego układu dostarczania leków”, kwota finansowania: 138 000 PLN
  • mgr Ewelina Agnieszka Tomczyk, projekt pt.: „Nanocząstki z wyczuciem: multiprzełączalne nanomateriały plazmoniczne w fazie stałej dla technologii optoelektronicznych”, kwota finansowania: 138 600 PLN
  • mgr Joanna Magdalena Macnar, projekt pt.: „Analiza konformacji związków organicznych w strukturach makromolekularnych”, kwota finansowania: 60 960 PLN

Laureatką konkursu PRELUDIUM BIS 1 została:

  • dr hab. Katarzyna Natalia Jarzembska, projekt pt.: „MXO2-ISOMER: w poszukiwaniu wydajnych materiałów fotoprzełączalnych o zmiennej barwie na bazie kompleksów metali przejściowych 4. okresu zawierających proste ligandy ambidentne”, kwota finansowania: 532 800 PLN

 

Serdecznie gratulujemy!


Wypożyczalnia BUW otwarta od 18 maja
15 maja 2020

W wyniku łagodzenia obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa częściowo przywrócona zostanie możliwość korzystania z zasobów Biblioteki Uniwersyteckiej. 18 maja ruszy Wypożyczalnia Miejscowa w pomieszczeniu prorestauracyjnym na parterze BUW. Wraca też możliwość składania zamówień na skany materiałów z BUW dla studentów, doktorantów i pracowników UW.

Od 18 maja znów będzie można wypożyczać książki z Biblioteki Uniwersyteckiej. Wznowione zostaną też usługi bezpłatnego skanowania oraz indywidualnych, umawianych spotkań z czytelnikami. Z zasobów BUW będzie można korzystać tylko poza biblioteką. Działalność czytelni pozostaje zawieszona do odwołania.

Wypożyczalnia Miejscowa tymczasowo zostanie zlokalizowana w pomieszczeniu prorestauracyjnym na parterze BUW (s. 0.85). Będą mogli z niej skorzystać posiadacze ważnego konta bibliotecznego BUW z uprawnieniami do wypożyczeń, czyli studenci, doktoranci, słuchacze i pracownicy UW, profesorowie wizytujący UW, członkowie Klubu Absolwenta UW, profesorowie oraz doktorzy habilitowani spoza UW, po okazaniu ważnego dowodu osobistego wydanego w Polsce, użytkownicy z instytucji, z którymi UW zawarł odpowiednie umowy, biblioteki jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warszawskiego.

Wypożyczalnia Miejscowa czynna będzie od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-18.00. Szczegółowe zasady wypożyczeń można znaleźć na stronie BUW >>

Inne wizyty niż w Wypożyczalni będą umawiane telefonicznie lub mailowo (podstawowy wykaz telefonów oraz adresów e-mail).

Bezpłatne skanowanie 

Od 18 maja 2020 r. (do odwołania) studenci, doktoranci i pracownicy UW będą mogli składać zamówienia na bezpłatne skanowanie wszystkich materiałów zgromadzonych w BUW, z wyjątkiem nienaukowych czasopism bieżących. Warunkiem realizacji usługi jest posiadanie aktywnego konta bibliotecznego, a także brak przetrzymanych książek i nieuregulowanych opłat naliczonych przez BUW. Więcej informacji znajduje się na stronie BUW >>

Zasady bezpieczeństwa

Zarówno praca na terenie BUW, jak i jej użytkowanie odbywać się będą z zachowaniem wszelkich niezbędnych zasad higieny oraz bezpieczeństwa. Szczegółowe zalecenia w tej sprawie znajdują się na stronie BUW >>

W strefie Wolnego Dostępu i czytelniach na terenie BUW będą mogli przebywać wyłącznie pracownicy biblioteki.

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Projekty edukacyjne 4EU+ – składanie wniosków

Naukowcy sojuszu 4EU+ mogą zgłaszać wnioski projektów edukacyjnych, w których będą zaangażowani studenci i doktoranci uczelni członkowskich. Przedsięwzięcia powinny być innowacyjne i ambitne, realizowane w ramach programów flagowych 4EU+. Nabór wniosków potrwa od 15 czerwca do 1 lipca.

Jednym z celów 4EU+ jest współpraca między sześcioma uniwersytetami sojuszu m.in. w obszarze kształcenia. Uczelnie członkowskie opracowują spójne podejście do kwestii nauczania i uczenia się, oparte na badaniach.
Obecnie naukowcy 4EU+ mogą opracowywać wnioski projektów dotyczące różnych inicjatyw edukacyjnych, np. organizacji warsztatów, szkół letnich/zimowych, seminariów, wspólnych przedmiotów i modułów czy wspólnych programów studiów. Te inicjatywy mogą również być prowadzone online.

Przedsięwzięcia powinny być:

  • ambitne, odnoszące się do współczesnych wyzwań i problemów, z jakimi mierzą się społeczeństwa europejskie;
  • zorientowane na studentów, pozwalające im rozwinąć indywidualną ściężkę kształcenia, angażujące w aktywne uczenie się;
  • skoncentrowane na wiedzy opartej na badaniach;
  • rozwijające kompetencje i umiejętności studentów 4EU+.

W projekty edukacyjne zaangażowani mają być badacze z co najmniej trzech uniwersytetów sojuszu.

Przedsięwzięcia mają dotyczyć programów flagowych, tzw. flagshipów:

  • Zdrowie i zmiany demograficzne w środowisku miejskim (flagship 1);
  • Europa w zmieniającym się świecie: zrozumienie społeczeństw, gospodarek, kultur i języków (flagship 2);
  • Transformacja nauki i społeczeństwa poprzez rozwijanie zaawansowanych technologii informacyjnych, obliczeniowych i komunikacyjnych (flagship 3);
  • Bioróżnorodność i zrównoważony rozwój (flagship 4).

Wypełnione wnioski należy składać do biur uczelni, które zajmują się współpracą w ramach 4EU+, na Uniwersytecie Warszawskim taką jednostką jest Biuro Międzynarodowych Programów Badawczych (adresy mailowe do osób z BMPB: marta.brelih-wasowska(at)adm.uw.edu.pl, marta.jaworska-okninska(at)adm.uw.edu.pl). Propozycje projektów zostaną ocenione przez osoby odpowiedzialne za koordynację danego flagshipu, następnie zaakceptowane lub odrzucone przez grupę ekspertów ds. edukacji i Sekretarza Generalnego 4EU+.

Informacja o zaakwalifikowaniu wniosku do finansowania bądź jego odrzuceniu będzie podana przez pracowników konkretnej uczelni członkowskiej Sojuszu. Więcej informacji >>

10 czerwca komitet koordynujący flagship 1 organizuje warsztaty online, podczas których składający wnioski w ramach tego flagshipu będą mogli zapoznać się z uwagami na temat swoich propozycji przed oficjalnym ich złożeniem. Więcej informacji >>

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Ankieta dla nauczycieli akademickich na temat stresu w czasie pandemii

Nauczyciele akademiccy mogą wziąć udział w anonimowej ankiecie dotyczącej odczuwania stresu wśród wykładowców i postrzegania przeżywania trudności przez studentów podczas pandemii koronawirusa. Ankieta jest wspólną inicjatywą jednostek UW i UJ udzielających wsparcia psychologicznego członkom społeczności uczelni.

Ankieta skierowana do nauczycieli akademickich jest wspólną inicjatywą Centrum Pomocy Psychologicznej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studenckiego Ośrodka Wsparcia i Adaptacji Uniwersytetu Jagiellońskiego, jednostek zajmujących się pomocą psychologiczną dla członków społeczności uczelni. Celem ankiety jest sprawdzenie, czy w czasie pandemii, według nauczycieli akademickich studenci doświadczają większego stresu, oraz czy sami wykładowcy odczuwają bardziej nasilone napięcie.

Ankieta jest anonimowa i będzie dostępna przez dwa tygodnie. Składa się z 8 pytań zamkniętych oraz dwóch otwartych, jej wypełnienie zajmuje kilka minut. Odpowiedzi na zadane pytania pomogą inicjatorom ankiety poznać potrzeby społeczności akademickiej w okresie pandemii i lepiej dostosować ofertę pomocy psychologicznej.

– Nauczyciele akademiccy na co dzień mając do czynienia ze studentami, zauważają również ich problemy. Sami studenci zwierzają się z nich swoim wykładowcom. Chcielibyśmy dowiedzieć się, jak nauczyciele akademiccy postrzegają trudności przeżywane przez studentów w czasie pandemii, a także czy sami odczuwają większy stres. Chcemy się spytać o to nauczycieli i wskazać im, gdzie mogą kierować studentów po profesjonalną pomoc – mówi dr Szymon Chrząstowski, kierownik Centrum Pomocy Psychologicznej UW.

Studenci i pracownicy UW mogą skorzystać ze wsparcia Centrum Pomocy Psychologicznej, które jest punktem pierwszej pomocy psychologicznej dla społeczności Uniwersytetu. W okresie zmienionego trybu pracy uczelni, jednostka ta udziela bezpłatnych konsultacji terapeutycznych przez internet. Dyżury online walk in clinic dla nauczycieli akademickich i studentów odbywają się teraz w te same dni. Więcej informacji na temat pracy jednostki dostępne jest pod adresem: http://cpp.uw.edu.pl/

Na stronie CPP dostępne są także informacje o możliwości uzyskania wsparcia w innych placówkach. Na Uniwersytecie Jagiellońskim pomocy psychologicznej udziela Studencki Ośrodek Wsparcia i Adaptacji: https://sowa.uj.edu.pl/start

Ankieta dostępna jest pod adresem: https://warsawpsy.eu.qualtrics.com

Wirtualne wsparcie psychologiczne

Więcej informacji na temat wirtualnej pomocy CPP:

http://cpp.uw.edu.pl/
https://www.facebook.com/CPP.UW/

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Znowelizowany kalendarz akademicki

(więcej…)