Strona archiwalna. Zapraszamy do aktualnego serwisu > link
Uniwersytet 2016-2020 – wyzwania na przyszłość
20 lipca 2020

(więcej…)


Ankieta dotycząca nauki online podczas epidemii COVID-19

Wszyscy studenci UW do 31 lipca mogą wziąć udział w anonimowej ankiecie dotyczącej korzyści oraz trudności wynikających z nauki zdalnej podczas epidemii koronawirusa. Celem badania jest analiza tego, w jaki sposób osoby ze specyficznymi trudnościami w nauce radziły sobie podczas epidemii, w porównaniu z osobami, które takich trudności nie doświadczają. Ankieta jest częścią, realizowanego przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych UW, projektu „Uniwersytet dla wszystkich – Level up”.

Skierowana do wszystkich studentów UW ankieta dotyczy zdalnego nauczania oraz uczenia się podczas epidemii COVID-19. Głównym celem ankiety jest poznanie problemów, z jakimi osoby posiadające różne trudności w uczeniu się (np. dysleksję) mogły spotkać się podczas uczestniczenia w zajęciach organizowanych w czasie epidemii koronawirusa oraz porównanie tej perspektywy z sytuacją osób, które takich trudności nie mają.

Pytania zawarte w ankiecie dotyczą korzyści i trudności, których studenci UW mogli doświadczyć po przejściu w tryb uczenia się zdalnego. Są one związane m.in. z takimi zagadnieniami jak: odczuwanie stresu, motywacja do pracy czy konieczność korzystania z nowych narzędzi informatycznych.

Badanie potrwa do 31 lipca. Ankieta jest anonimowa, jej wypełnienie zajmuje ok. 20-25 minut. Uzyskane wyniki będą analizowane zbiorczo i posłużą do opracowania skutecznych strategii wspierania studentów z trudnościami w uczeniu się. Badanie pozwoli także zidentyfikować ogólne problemy związane z organizacją studiowania i nauką, jakie pojawiły się w związku z wprowadzeniem zajęć online.

Link do ankiety internetowej >> 

Projekt „Uniwersytet dla wszystkich – Level up”

Badanie jest częścią projektu „Uniwersytet dla wszystkich – Level up”, realizowanego przez Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych UW w ramach umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

W ramach projektu „Uniwersytet dla wszystkich – Level up” zaplanowano 5 zadań, które mają na celu dostosowanie infrastruktury, usług oraz oferty Uniwersytetu Warszawskiego do potrzeb różnych grup osób z niepełnosprawnościami. Realizowana ankieta wpisuje się w zadanie nr 5 – „Centrum wspierania studentów z zaburzeniami neurorozwojowymi i neurologicznymi”, którego celem jest wypracowanie standardów diagnozy funkcjonalnej i ścieżek wsparcia dla studentów UW z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz specyficznymi trudnościami w uczeniu się (głównie dysleksją rozwojową).

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Wyniki wyborów indykacyjnych kandydatów na Dziekana WCh
19 lipca 2020

W głosowaniu indykacyjnym na kandydata na Dziekana Wydziału Chemii UW przeprowadzonym w dniach 15-16 lipca 2020 r. wybrano następujących kandydatów (uzyskali co najmniej 10% oddanych głosów ważnych):
prof. dr hab. Michał Cyrański
prof. dr hab. Andrzej Kudelski

Spośród osób wskazanych w wyborach indykacyjnych prof. dr hab. Andrzej Kudelski wyraził zgodę na kandydowanie na Dziekana Wydziału Chemii.


Lipcowe szkolenia dla nauczycieli akademickich
14 lipca 2020

Dydaktycy będą mogli uczestniczyć w kolejnych szkoleniach z kompetencji miękkich oraz wykorzystania narzędzi informatycznych w nauczaniu. Wśród lipcowych propozycji znalazły się: warsztat równościowy, praca grupowa na odległość, interaktywne prezentacje, aktywizacja studentów w zajęciach online oraz warsztaty z autoprezentacji. Szkolenia są realizowane w ramach programu Zintegrowanych działań na rzecz Uniwersytetu Warszawskiego.

Aktualnie można zapisać się na szkolenia:

  • Jak reagować na dyskryminację w dydaktyce stacjonarnej i zdalnej? Warsztat postaw równościowych,
  • Twórcza współpraca w grupie online przy wykorzystaniu narzędzi webowych i aplikacji,
  • Interaktywne prezentacje i przekaz wizualny przy wykorzystaniu serwisów webowych i aplikacji,
  • Jak aktywizować studentów online? Kreatywne sposoby na prace domowe i zaliczeniowe dzięki aplikacjom i serwisom mobilnym,
  • Autoprezentacja online – budowanie wizerunku profesjonalnego wykładowcy.

Pełna informacja o kursach znajduje się w harmonogramie.

W celu rejestracji na wybrane szkolenie oraz zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na jego temat, należy zalogować się na platformie http://szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl/, otworzyć kategorię „Szkolenia dla nauczycieli akademickich”, a następnie:

  1. wybrać kategorię szkolenia wskazaną w pierwszej kolumnie harmonogramu;
  2. wyszukać szkolenie wg terminu i nazwy i dalej postępować zgodnie z informacjami w opisie kursu.

W szkoleniach realizowanych w ramach ZIP mogą uczestniczyć nauczyciele akademiccy, którzy w semestrze po zrealizowanym kursie mają zaplanowane zajęcia dydaktyczne. Więcej informacji na temat zasad udziału można znaleźć w Zasadach uczestnictwa i Regulaminie, dostępnych przy opisie każdego szkolenia na platformie http://szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl/.

Ankieta dla dydaktyków

Nauczyciele akademiccy mogą wziąć udział w badaniu potrzeb szkoleniowych. Celem badania jest poznanie opinii dydaktyków o pożądanych tematach szkoleń oraz o preferencjach związanych z organizacją zajęć. Aby wypełnić ankietę, należy zalogować się na stronie http://szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl/ i otworzyć panel „Informacje organizacyjne dla nauczycieli akademickich”. Następnie trzeba kliknąć „Zapisz mnie”, a system przekieruje na stronę informacyjną. W części „Ankiety – badanie potrzeb szkoleniowych” należy wejść w „Badanie potrzeb szkoleniowych nauczycieli akademickich” i postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami.

Bieżące informacje o szkoleniach są dostępne na stronie www.zip.uw.edu.pl w zakładce „Wykładowcy”. Pytania można przesyłać na adres szkolenia.dydaktyczne@uw.edu.pl. Ofertę kursów przygotowuje Sekcja ds. rozwoju kompetencji nauczycieli akademickich BSP UW.

 

Źródło: www.uw.edu.pl


H2020, Marie Skłodowska Curie fellowships for postgraduate/postdoctoral researchers – SMART Manufacturing – CALL OPEN

Oferta 24-mies. stypendiów badawczo-szkoleniowych Marii Skłodowskiej-Curie dla doświadczonych naukowców oferowanych przez irlandzkie centrum badawcze „CONFIRM Centre” w ramach projektu realizowanego w programie Horyzont 2020:

CONFIRM Centre, a world leading SFI Research Centre in the area of Smart Manufacturing (https://confirm.ie/) is now accepting expressions of interest for Call 2 of its limited remaining number of prestigious 24-month research training fellowships in the Republic of Ireland.

CONFIRM Centre and SMART 4.0 are dedicated to the creation of an empowered, diverse and inclusive workforce which strives for advancements in STEM innovation and equality of opportunity, agnostic of gender or circumstances.  We are seeking applications from suitably qualified postgraduate/postdoctoral researchers with an interest in the following fields:

Data Analytics – AI – Predictive Modelling – Decision Analytics – Product & Process Control – Enterprise Modelling & Simulation – Software systems – HCI – Security & Integration – Networked Systems & IoT – Sensors – Robotics & Control – Materials Processing

Expressions of interest should be submitted as soon as possible. The deadline for full applications is September 30th 2020; successful applicants are expected to be announced in late November 2020.  The attached flyer provides information on the fellowships and a brief overview of the 5-step application process.

Informacje szczegółowe dot. możliwości składania wniosków o stypendia znajdują się na stronie koordynatora projektu: https://smart.confirm.ie/ oraz na portalu projektu SMART 4.0 (Expressions of Interest) oraz na stronie RPK Centrum: http://rpk-centrum.uw.edu.pl/2020/07/13/h2020-msca-smart-4-0-republic-of-ireland-call-for-fellowships-open/.

 

 


Uniwersytet 2016-2020 – przemiany wewnętrzne uczelni
10 lipca 2020

(więcej…)


Międzynarodowa szkoła letnia MSC Euromaster 2020
08 lipca 2020

W poniedziałek, 29 czerwca br. rozpoczęła się Międzynarodowa Szkoła Letnia Euromaster „Metrology Science in Chemisty” (MSC), poświęcona zagadnieniom chemii analitycznej, metrologii i akredytacji. Tegoroczna edycja miała odbyć się w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiego w Chęcinach, lecz w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną musiała zostać przeniesiona do przestrzeni wirtualnej. Program zajęć Szkoły Letniej został opracowany przez międzynarodowe konsorcjum Euromaster MSC, pod patronatem Międzynarodowej Unii Chemii Czystej i Stosowanej (IUPAC). W tym roku, już po raz trzynasty udało się zgromadzić studentów, doktorantów i nauczycieli akademickich, którzy przez dwa tygodnie spotykają się zdalnie, dyskutują, uczestniczą w warsztatach oraz realizują zadane projekty z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych.

Jednym z organizatorów wydarzenia jest Uniwersytet Warszawski, reprezentowany przez prof. Ewę Bulską, dyrektora Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych UW oraz mgr. Andrzeja Gawora, pełnomocnika ds. jakości, odpowiedzialnego za utrzymywanie sytemu jakości w laboratoriach akredytowanych na Uniwersytecie Warszawskim. Z UW uczestnikami projektu są zaś studenci z Pracowni Teoretycznych Podstaw Chemii Analitycznej Wydziału Chemii: Aleksandra Osiak, Anna Rybarczyk, Agnieszka Brzezińska oraz Grzegorz Wryk.

Uczestnicy tegorocznej Szkoły Letniej pochodzą z 17 różnych krajów, z 4 kontynentów świata. Dwutygodniowy wspólny udział w wirtualnym wydarzeniu jest okazją do wymiany doświadczeń między pracownikami laboratoriów, doktorantami i magistrantami, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę między innymi z zakresu metrologii chemicznej, walidacji procedur analitycznych oraz akredytacji.

W tym roku na rozpoczęcie Szkoły Letniej został przygotowany krótki film prezentujący jej uczestników, miłego oglądania!

 

W poniedziałek, 29 czerwca br. rozpoczęła się Międzynarodowa Szkoła Letnia Euromaster „Metrology Science in Chemisty” (MSC), poświęcona zagadnieniom chemii analitycznej, metrologii i akredytacji. Tegoroczna edycja miała odbyć się w Europejskim Centrum Edukacji Geologicznej Uniwersytetu Warszawskiego w Chęcinach, lecz w związku z obecną sytuacją epidemiologiczną musiała zostać przeniesiona do przestrzeni wirtualnej. Program zajęć Szkoły Letniej został opracowany przez międzynarodowe konsorcjum Euromaster MSC, pod patronatem Międzynarodowej Unii Chemii Czystej i Stosowanej (IUPAC). W tym roku, już po raz trzynasty udało się zgromadzić studentów, doktorantów i nauczycieli akademickich, którzy przez dwa tygodnie spotykają się zdalnie, dyskutują, uczestniczą w warsztatach oraz realizują zadane projekty z wykorzystaniem narzędzi teleinformatycznych. Jednym z organizatorów wydarzenia jest Uniwersytet Warszawski, reprezentowany przez prof. Ewę Bulską, dyrektora Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych UW oraz mgr. Andrzeja Gawora, pełnomocnika ds. jakości, odpowiedzialnego za utrzymywanie sytemu jakości w laboratoriach akredytowanych na Uniwersytecie Warszawskim. Z UW uczestnikami projektu są zaś studenci z Pracowni Teoretycznych Podstaw Chemii Analitycznej Wydziału Chemii: Aleksandra Osiak, Anna Rybarczyk, Agnieszka Brzezińska oraz Grzegorz Wryk.Uczestnicy tegorocznej Szkoły Letniej pochodzą z 17 różnych krajów, z 4 kontynentów świata. Dwutygodniowy wspólny udział w wirtualnym wydarzeniu jest okazją do wymiany doświadczeń między pracownikami laboratoriów, doktorantami i magistrantami, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę między innymi z zakresu metrologii chemicznej, walidacji procedur analitycznych oraz akredytacji.W tym roku na rozpoczęcie Szkoły Letniej został przygotowany krótki film prezentujący jej uczestników, miłego oglądania!

Opublikowany przez Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych Uniwersytetu Warszawskiego Wtorek, 7 lipca 2020


Studenckie i służbowe przyjazdy na UW

W przyszłym roku akademickim częściowe studia na UW będą mogli odbywać studenci krótkoterminowi, skierowani na UW przez zagraniczne uczelnie partnerskie. Jeśli chodzi o służbowe przyjazdy krajowe i zagraniczne na Uniwersytet Warszawski, do 31 sierpnia 2020 roku dozwolone są w szczególności te realizowane w celach naukowych.

Studenckie przyjazdy

W roku akademickim 2020/2021 Uniwersytet Warszawski przyjmie studentów tzw. “krótkoterminowych”, skierowanych na UW przez zagraniczne uczelnie partnerskie na część programu studiów. Planowane jest przyjęcie przede wszystkim stypendystów Erasmus z uczelni uprawnionych do uczestniczenia w Programie (KA103) oraz studentów z innych programów z państw europejskich (np. CEEPUS, Szwajcarii). Przyjazdy studentów uczelni spoza Europy są zawieszone w pierwszym semestrze 2020/21 lub przełożone na drugi semestr.

Najprawdopodobniej studentom tzw. “krótkoterminowym” zostanie zaproponowane kształcenie hybrydowe (zdalne oraz na uczelni). Ostateczna decyzja będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i możliwości bezpiecznego organizowania zajęć. Ze względu na niemożność zapewnienia warunków zgodnych z rekomendacjami sanitarnymi GIS studentom nie zostaną przyznane miejsca w obiektach UW.

Służbowe podróże na UW

Do 31 sierpnia 2020 roku dozwolone są służbowe przyjazdy krajowe i zagraniczne na Uniwersytet Warszawski, w szczególności w celach naukowych. Jednocześnie ostateczną decyzję o przyjęciu konkretnej osoby podejmuje kierownik jednostki, uwzględniając:

  • możliwość podróżowania,
  • stan epidemiczny kraju/regionu, z którego planowany jest przyjazd,
  • wymagania dotyczące kwarantanny w Polsce,
  • możliwość zapewnienia zakwaterowania w obiektach UW lub w innych miejscu.

Przyjazdy są zatem organizowane zgodnie z bieżącymi przepisami obowiązującymi w kraju pochodzenia osoby planującej przyjazd, w krajach tranzytowych oraz w Polsce.

Służbowe wyjazdy

Zgodnie z zarządzeniem nr 146 rektora UW z 30 czerwca 2020 roku do 31 sierpnia 2020 roku służbowe wyjazdy zagraniczne dozwolone są wyłącznie w celach naukowych oraz wyłącznie do krajów, z którymi przywrócony został ruch graniczny. Wyjazdy odbywają się z uwzględnieniem przepisów obowiązujących w kraju docelowym i w krajach tranzytowych. Osoby wyjeżdżające powinny posiadać odpowiednie ubezpieczenie zdrowotne.

Zarządzenie nr 146 rektora UW z 30 czerwca 2020 roku (pdf) >>

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Wybory indykacyjne Dziekana Wydziału Chemii
07 lipca 2020

Wydziałowa Komisja Wyborcza Wydziału Chemii UW uprzejmie informuje, że

WYBORY INDYKACYJNE DZIEKANA WYDZIAŁU CHEMII

odbędą się w dn. 15-16 lipca 2020 r. (środa-czwartek, 1 tura).

2 tura wyborów odbędzie się 21-22 lipca 2020 r., jeżeli w 1 turze nie zapadnie rozstrzygnięcie.

Głosowanie nad składem Komisji Skrutacyjnej w wyborach indykacyjnych odbędzie się 14 lipca 2020 r. (wtorek).

Wybory i głosowanie będą przeprowadzone zdalnie. Szczegółowe informacje zostaną przesłane pocztą elektroniczną.


Anglojęzyczny Informator o Grupach Badawczych Wydziału Chemii UW

Z przyjemnością informujemy, że Wydział Chemii UW wydał anglojęzyczny Informator o Grupach Badawczych Wydziału Chemii UW (pod redakcją mgr Karoliny Dudzińskiej i dr Karoliny Piecyk).

Research Groups Faculty of Chemistry University of Warsaw

Publikacja przedstawia opisy Grup Badawczych działających na Wydziale. Została wydana w wersji papierowej i elektronicznej.

Wersja elektroniczna książki znajduje się w zakładce Wydział > Informator o Grupach Badawczych WCh: http://archiwum.chem.uw.edu.pl/wydzial/informator-o-grupach-badawczych-wch/
i w zakładce Wydział > Historia WCh UW > Bibliografia: http://archiwum.chem.uw.edu.pl/wydzial/historia-wchuw/bibliografia/

Dziękujemy wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tej publikacji:

Redaktor: mgr Karolina Dudzińska
Redaktor językowy: dr Karolina Piecyk
Projekt okładki: mgr Justyna Makowska
Zdjęcia Grup Badawczych: Rafał Chojnacki
Druk i projekt: Wydawnictwo Malamut

Historia Wydziału Chemii UW: dr Zbigniew Wielogórski (tłumaczenie: mgr Katarzyna Jakubowska)
Opis Wydziału Chemii UW: mgr Karolina Dudzińska (tłumaczenie: dr Karolina Piecyk)

Zachęcamy do przeczytania!