Zagłosuj na Słowo Roku 2020
14 grudnia 2020

Do 31 grudnia można oddać głos w plebiscycie online na Słowo Roku 2020. Na stronie sloworoku.uw.edu.pl każdy może wybrać jedno z kilkudziesięciu podanych słów (m.in. koronawiruspandemia) lub przesłać własną propozycję. Trwa także głosowanie na Słowo Dekady.

Konkurs na najważniejsze słowo ostatnich dwunastu miesięcy organizowany jest przez Uniwersytet Warszawski już po raz dziesiąty. Głos w internetowym plebiscycie na Słowo Roku 2020 można oddać do 31 grudnia. W tym roku istnieje również możliwość zagłosowania na Słowo Dekady.

Zagłosuj na Słowo Roku 2020: http://sloworoku.uw.edu.pl/

Zagłosować może każdy, obowiązuje jednak dzienny limit pięciu głosów przypadających na jeden adres IP. Zwycięży słowo z największą liczbą zgłoszeń.

Plebiscyt internetowy i głosowanie kapituły

Uczestnicy plebiscytu mogą oddać swój głos na dwa sposoby – wybierając słowo albo wyrażenie z listy udostępnionej przez organizatorów lub poprzez zgłoszenie własnej propozycji. Proponować można rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki lub inne części mowy, a także krótkie zwroty i wyrażenia. Organizatorzy konkursu nie będą brali pod uwagę nazwisk, a także nazw własnych osób, miejsc i organizacji.

Katalog słów do wyboru powstaje na podstawie najbardziej kluczowych wyrazów z polskich dzienników, które są monitorowane w ramach projektów Słowa dnia i Słowa na czasie. Lista jest co miesiąc aktualizowana. W tym roku wśród propozycji znajdują się m.in. koronawiruspandemiamaseczka, a także np. strefawyborytarcza.

Niezależnie od głosowania internetowego, wyboru Słowa Roku dokonuje także kapituła konkursu. W zeszłym roku najważniejszym słowem wybranym przez kapitułę okazał się klimat. Internauci zagłosowali natomiast na akronim LGBT.

Słowa roku za granicą

Podobne plebiscyty na słowo roku odbywają się także w innych krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i w Czechach. Dominują w nich wyrazy związane z pandemią. Brytyjskie słowo słownika Merriam Webster to pandemic, słownika Collinsa –lockdown. Słowniki oksfordzkie nie wybrały jednego słowa, ale wśród opisanych nowości przeważa słownictwo dotyczące pandemii. Dziecięce słowo słowników oksfordzkich to coronavirus. Niemieckie słowo roku to Corona-Pandemie.

Organizatorem plebiscytu Słowo Roku jest zespół projektu UW „Słowa na czasie”, który monitoruje częstość pojawiania się słów w mediach. W skład kapituły plebiscytu wchodzą: prof. Jerzy Bartmiński (UMCS, Lublin), prof. Jerzy Bralczyk (UW), dr hab. Katarzyna Kłosińska (UW), prof. Ewa Kołodziejek (Uniwersytet Szczeciński), prof. Marek Łaziński (UW), prof. Andrzej Markowski (UW), prof. Jan Miodek (UWr), prof. Renata Przybylska (UJ) oraz prof. Halina Zgółkowa (UAM).

Więcej informacji oraz regulamin głosowania znajduje się na stronach: http://sloworoku.uw.edu.pl/ oraz http://www.slowanaczasie.uw.edu.pl/. Zestawienie najpopularniejszych słów danego dnia dostępne jest pod adresem: http://slowadnia.clarin-pl.eu/.

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Wykład PTChem/wręczenie nagród im. Wojciecha Świętosławskiego 17.12.2020 on-line
11 grudnia 2020

W imieniu zarządu Oddziału Warszawskiego PTChem pragniemy serdecznie zaprosić na uroczystość wręczenia nagród im. Wojciecha Świętosławskiego oraz wykład pt. „Hierarchiczne struktury chiralne z niechiralnych molekuł”, który wygłosi Prof. Ewa Górecka (UW), tegoroczna laureatka Nagrody Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.

Uroczyste spotkanie z symbolicznym wręczeniem nagród odbędzie się w formule on-line w najbliższy czwartek 17 grudnia 2020 r.

Informacje o Laureatach Konkursu i wykładzie znajdziecie Państwo na załączonym plakacie.

Szczegółowe informacje dotyczące Laureatów, wykładu i samego spotkania zostaną zamieszczone na początku przyszłego tygodnia (tj. 14-15 grudnia) na stronie Oddziału Warszawskiego PTChem (https://ptchem.waw.pl).

 


Świąteczna kartka dla seniora

W okresie przedświątecznym Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu pomaga seniorom, którzy przebywają w Domu Pomocy Społecznej Towarzystwa Przytułku św. Franciszka Salezego w Warszawie. Ich cel to wywołanie uśmiechu na twarzach podopiecznych DPS-u. By go osiągnąć UCW zorganizowało „Misję: kartka świąteczna”, do której może przyłączyć się każdy chętny – student, doktorant, absolwent, aktywny lub emerytowany pracownik UW.

Jak można zaangażować się w akcję „Misja: kartka świąteczna”? Są trzy sposoby:

  • przesłać treść życzeń na adres mailowy UCW, które zostaną umieszczone na wirtualnej kartce świątecznej i przesłane do DPS,
  • samodzielnie przygotować wirtualną kartkę z życzeniami,
  • nagrać krótkie życzenia w formie video.

Życzenia można przesyłać na adres wolontariat@uw.edu.pl do 15 grudnia.

─ Przesłane życzenia zostaną wręczone i odczytane niemal 90 seniorom oraz wyświetlone na monitorach w DPS, tak by podopieczni czuli się otoczeni szczególną życzliwością i wsparciem w okresie świątecznym. Ze wszystkich wydrukowanych kartek przygotujemy łańcuch życzeń ─ mówi Małgorzata Wiśniewska z UCW. Dodaje również, że jeśli zgłoszą się osoby, które poza przesłaniem życzeń, chciałyby np. poprowadzić online prezentację na wybrany temat, by urozmaicić seniorom czas spędzany w DPS, to pracownicy UCW pomogą w uzgodnieniu szczegółów takiego wydarzenia.

Więcej informacji o „Misji: kartka świąteczna” można przeczytać na stronie UCW https://wolontariat.uw.edu.pl/.

Działające od 2013 r. Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu zajmuje się promocją idei wolontariatu, pomaga w realizacji nowych projektów zgłaszanych przez członków społeczności akademickiej, a także pośredniczy między chętnymi do pomocy a firmami i instytucjami, które tej pomocy potrzebują.

 

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Certyfikat Doskonałości Kształcenia dla kierunku chemia – studia I i II stopnia

Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej,

po zapoznaniu się z wnioskami zespołów działających w ramach dziedzin nauki i dziedziny sztuki, przyznał:

Certyfikat Doskonałości Kształcenia w kategorii

Doskonały kierunek – doskonałość w kształceniu kierunkowi

chemia na Uniwersytecie Warszawskim –

– studia pierwszego i drugiego stopnia o profilu ogólnoakademickim.

 

Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej stwierdza, że kierunek studiów chemia (studia I i II stopnia) otrzymał pozytywną ocenę programową na 6 lat popartą dobrymi praktykami w zakresie jakości kształcenia lub udokumentowanymi, regularnymi osiągnięciami studentów i absolwentów. Wnioski w sprawie przyznania certyfikatów złożyli przewodniczący zespołów działających w ramach dziedzin nauki i dziedziny sztuki, kierując się rekomendacją zawartą w opinii zespołu.


Science Embassy: młodzież uczy się popularyzacji nauki

Science Embassy, Ewa Klejman, Karol Kuryłek, Jan Dziewulski, materiały prasowe

O tym, jak trudno jest tłumaczyć w prosty sposób skomplikowane zagadnienia, przekonują się młodzi popularyzatorzy z „załogi” Science Embassy. Licealiści i studenci piszą w języku angielskim teksty popularnonaukowe dla czytelników spoza kręgu nauki, dla rówieśników, a nawet dla nauczycieli. Działania prowadzone są mimo pandemii.

Science Embassy to wspólny pomysł dr Magdaleny Osial z Wydziału Chemii UW, zaangażowanej dotąd w działania „Manufaktury Naukowców” i międzynarodowe warsztaty dla dzieci „Fluffy Science” i dr Agnieszki Pręgowskiej z Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN. Ona zaangażowała młodzież do pisania artykułów popularyzujących naukę.

Wraz z początkiem pandemii okazało się, że nie będzie można prowadzić warsztatów fizycznych i chemicznych dla dzieci i młodzieży. Jednak udało się inaczej wykorzystać ogromny potencjał studentów i licealistów, którzy marzą o tym, żeby zostać naukowcami, a przy tym blogerami, youtuberami, słowem – celebrytami nauki. Młodzi pasjonaci zaczęli przygodę z pisaniem. Wskoczyli od razu na głęboką wodę, podejmując się popularyzowania nauki w języku angielskim, dla międzynarodowego grona odbiorców. Mentorki uzupełniały i poprawiały teksty, moderując pracę uczniów. Następnie każdy artykuł był recenzowany przez osobę, która nie znała wcześniej popularyzowanej tematyki. Młodzież miała nauczyć się pisać w taki sposób, żeby potencjalny czytelnik, niebędący specjalistą w danej dziedzinie, zrozumiał omawiany problem.

„Bardzo trudno jest pisać w prosty sposób o trudnych zagadnieniach, takich jak neuroprzekaźniki w mózgu. Choć recenzentem takiego tekstu był lekarz, to docelowym czytelnikiem artykułów są osoby, które nie są specjalistami” – tłumaczy dr Osial w rozmowie z serwisem Nauka w Polsce.

W ramach Science Embassy powstało już ponad 50 tekstów. Większość czeka na recenzję, opublikowanych zostało około 20. Można je przeczytać m.in. na stronie Technology.org poświęconej nowinkom naukowym, w United Academics Magazin, a nawet w czasopiśmie dla dzieci do 15 r.ż. Frontiers for Young Minds.

„W świecie internetu każdy może coś napisać na swojej stronie o jakimś doniesieniu naukowym. Często jednak w takich opisach brakuje źródeł, zdarza się, że pojawiają się skrzywione fakty i to generuje nowe mity. W ten sposób czytelnik może zostać wprowadzony w błąd. Dlatego uczymy młodzież odpowiedzialności społecznej i odpowiedzialności za treść” – mówi dr Osial.

Popularyzatorka podkreśla, że młodzi ludzie na „pokładzie” Science Embassy chcą zostać naukowcami. Jednocześnie – podobnie jak ich rówieśnicy – pragną być blogerami i youtuberami. Dlatego, zamiast od razu robić z nimi projekty badawcze, mentorki ze środowiska naukowego najpierw proszą, żeby spróbowali opisać wybrane badania w prosty sposób.

„Autorzy tekstów uczą się, że praca nauczyciela nie jest łatwa, bo temat trzeba nie tylko wytłumaczyć, ale też do niego zachęcić. Równie trudne jest pisanie blogów. Okazuje się, że wprawdzie samo napisanie artykułu zajmuje kilka dni, to praca nad jego ostateczną wersją, która będzie zrozumiała i zaakceptowana przez recenzentów, trwa miesiąc. Dlatego, kiedy wreszcie zobaczą swoją publikację na stronie internetowej, są z niej bardzo dumni” – ocenia dr Osial.

Dodaje, że uczniowie często pracują nad wspólnym tematem publikacji podobnie, jak interdyscyplinarne zespoły naukowe z wielu ośrodków – znając się z pozostałymi członkami grupy tylko przez internet. „Pokazujemy młodzieży, że teraz od współpracy z innymi dzieli nas tylko jedno kliknięcie klawisza enter przy wysłaniu maila” – mówi.

Koordynatorki planują również współpracę z młodzieżą piszącą po polsku, jednak – jak podkreśla dr Osial – „językiem nauki jest język angielski, a większość ekipy Science Embassy marzy o studiowaniu za granicą”. Do polskich wydawnictw został wysłany m.in. tekst na temat balona stratosferycznego („Młody Technik”). Zdaniem popularyzatorki przygotowując artykuły do takich pism, jak „Fizyka w szkole” czy „Chemia w szkole”, uczniowie patrzą na temat z punktu widzenia nauczycieli. Widzą, że choć artykuł ma zaledwie dwie strony, może powstawać kilka tygodni.

Doświadczenia zdobyte w ramach Science Embassy powinny – zdaniem dr Magdaleny Osial – przyczynić się do sprawniejszego pisania dobrych prac, zwłaszcza na kierunkach ścisłych. Młodzi popularyzatorzy będą mieli większą łatwość podczas egzaminów szkolnych i codziennych kontaktów z nauczycielami. W popularyzacji chodzi o to, żeby nie używać żargonu i języka książkowego. Umiejętność posługiwania się „własnymi słowami” w mówieniu o nauce jest przekonująca dla nauczycieli. Już teraz młodzi popularyzatorzy mają większe sukcesy w komunikacji z nauczycielami, łatwiej im przekonać profesorów, że naprawdę rozumieją temat.

W przyszłości pomoże to młodym naukowcom w przedstawianiu raportów czy wnioskowaniu o grant. W działaniach Science Embassy chodzi również o świadomość społecznej misji naukowca.

„Naszą misją jest pokazanie uczniom, że skoro się kształcą i otrzymują mentoring, to muszą też dać coś od siebie. Bycie naukowcem nie tylko polega na zamknięciu się w laboratorium i prowadzeniu badań. Zależy nam na tym, żeby ta wiedza wróciła do społeczeństwa – w przystępnej formie” – mówi dr Osial.

Wcześniejszą inicjatywą dr Magdaleny Osial było „Fluffy Science” – warsztaty dla dzieci prowadzone przez polskich i amerykańskich studentów w Stanach Zjednoczonych. W efekcie przygotowań do zajęć dla licealistów powstała broszura, udostępniona każdemu uczestnikowi warsztatów. Przedstawiono w niej polsko-amerykańskie ważne postaci nauki. Byli tam na przykład opisani naukowcy polskiego pochodzenia, którzy badania i wykłady prowadzili na uczelniach za granicą – niekoniecznie w USA.

„Fluffy Science” podczas pandemii działa w ograniczonym zakresie. Zajęcia zdalne prowadzone są co pewien czas w Polsce i w Stanach Zjednoczonych. Uczniowie otrzymują listę prostych materiałów, z których mogą samodzielnie korzystać. Przez półtorej godziny wykonuje się maksymalnie 5 doświadczeń, dzięki którym udaje się wyjaśnić pokazywane zjawiska podczas i wytłumaczyć pojęcia. Wcześniej warsztaty Fluffy Science były organizowane w centrach kultury, w ambasadzie i w fundacjach wspomagających kształcenie ubogich dzieci z rodzin z problemami. Projekt „Fluffy Science” powstał z okazji setnej rocznicy polsko-amerykańskich stosunków dyplomatycznych. Jest organizowany przez Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku we współpracy z Michigan State University i Uniwersytetem Warszawskim. Koordynatorem ze strony Michigan State University jest prof. Gary Blanchard.

Dr Osial, jurorka konkursu Popularyzator Nauki – działa również w Manufakturze naukowców. W mijającym roku – mimo pandemii – w ramach tej inicjatywy udało się zorganizować warsztaty w reżimie sanitarnym w bibliotekach w Warszawie i okolicach. Młodzież miała okazję przekonać się, jak wymagającymi odbiorcami są dzieci, jak trudno jest uzyskać kontrolę nad grupą i jaką satysfakcją jest inspirowanie najmłodszych. Warsztaty polegały m.in. na budowaniu dwumetrowych mostów z samych patyczków i klamerek, samodzielnym robieniu mydła i odróżnianiu składników naturalnych od syntetycznych.

Ambasadorzy nauki wciągają na pokład kolejnych młodych popularyzatorów, kolegów z klasy, poznanych na wakacjach pasjonatów rozmaitych dziedzin, a czasem członków rodziny. W ramach Science Embassy działa grupa chemiczna, medyczna, psychologiczna i astronomiczna. Koordynatorki mają nadzieję na utworzenie dodatkowego teamu inżynierskiego.

Więcej informacji na TEJ stronie.

 

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

 


Webinar Inkubatora UW dla nauczycieli akademickich
08 grudnia 2020

9 grudnia odbędzie się webinar skierowany do nauczycieli akademickich dotyczący narzędzi wykorzystywanych podczas nauczania zdalnego. Spotkanie online organizowane jest przez Inkubator UW.

Inkubator UW organizuje cykl spotkań online „Edukacyjne webinary Inkubatora UW”, podczas których poruszane są tematy związane z wyzwaniami kształcenia i pracy zdalnej.

9 grudnia o godz. 18.00 odbędzie się webinar zatytułowany „Jak uczyć online? Wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu” skierowany do nauczycieli akademickich. Podczas spotkania omówione zostaną różnorodne narzędzia, komunikatory i platformy, których wykorzystanie zapewnia nowe możliwości prowadzenia zajęć online. Gośćmi webinaru będą eksperci w zakresie nowych technologii oraz e-learningu: dr Agnieszka Wąsik i dr Radosław Czahajda.

Transmisja wydarzenia odbywać się będzie na profilu Inkubatora UW na Facebooku. Zapis spotkania zostanie udostępniony także na profilu Inkubatora UW na YouTube. Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na stronie internetowej Inkubatora UW.

Cykl „Edukacyjne webinary Inkubatora UW” rozpoczął się 2 grudnia. Pierwsze wydarzenie zatytułowane „Jak działa mózg w obliczu zdalnej edukacji?” dotyczyło m.in. koncentracji podczas zajęć online. Jego gościem była prof. Krystyna Rymarczyk z Uniwersytetu SWPS.

16 grudnia o godz. 18.00 odbędzie się ostatnie spotkanie z cyklu „Edukacyjne webinary Inkubatora UW” – „Jak zachować zdrowie psychiczne i fizyczne online?”. Podczas wydarzenia psycholożka Anna Cyklińska oraz fizjoterapeuta Wojciech Jabłoński opowiedzą o często niezauważanych problemach związanych z samopoczuciem psychicznym i fizycznym oraz sposobach ich rozwiązywania.

 

Źródło: www.uw.edu.pl


Konkurs na lidera grupy badawczej w tematyce „Gospodarka okrężna – magazynowanie energii”
05 grudnia 2020

W związku z realizacją Programu Inicjatywa Doskonałości, Działanie I.3.4 „Stworzenie trzech zespołów naukowych inicjujących powstanie sieci prowadzących badania z zakresu chorób cywilizacyjnych, nowych typów zanieczyszczeń środowiska oraz gospodarki o obiegu zamkniętym” Uniwersytet Warszawski ogłasza konkurs na zatrudnienie pracownika badawczego, którego zadaniem będzie stworzenie nowego, interdyscyplinarnego zespołu naukowego. Będzie on pełnił funkcję Kierownika Projektu w myśl Zarządzenia nr 115 Rektora Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 1 czerwca 2020 r. w sprawie realizacji programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” na Uniwersytecie Warszawskim (Monitor UW, poz. 246).

Zespół, pod kierunkiem laureata konkursu będzie zobowiązany do realizacji, zaproponowanego przez laureata konkursu i zaakceptowanego przez Uniwersytet Warszawski projektu badawczego w zakresie badań naukowych o przełomowym charakterze w obszarze badawczym „Gospodarka o obiegu zamkniętym – magazynowanie energii”.

Szczegółowe cele badań:

  • projektowanie i prototypowanie elektrochemicznych magazynów energii;
  • badanie biologicznych aspektów wytwarzania i magazynowania energii;
  • badanie fizycznych podstaw procesów zachodzących w nowoczesnych materiałach elektrodowych.

Termin naboru wniosków upływa 25 stycznia 2021.

Treść ogłoszenia (wersja PL)

Treść ogłoszenia (wersja ENG)

Więcej informacji: www.inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl


Wirtualia Warszawskie 4.12.2020
04 grudnia 2020

Samorząd Studentów Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza serdecznie na Wirtualia Warszawskie.

Samorząd Studentów UW połączył siły ze studentami innych uczelni zrzeszonych w Porozumieniu Uczelni Warszawskich, by wspólnie celebrować swoje coroczne święto!
W najbliższy piątek za darmo i z domu będzie można obejrzeć koncerty transmitowane w sieci prosto z Klubu Stodoła.
Line-up wydarzenia zasilą Natalia Przybysz, Mery Spolsky oraz Clock Machine!

Transmisja live wydarzenia rozpocznie się w piątek 4 grudnia o godz. 19:30 na stronie Juwenaliów Warszawskich na Facebook’u [https://www.facebook.com/Juwenaliawwa].

Z uwagi na obowiązujące obostrzenia, coroczne muzyczne święto studentów, jakim dla każdej uczelni są juwenalia, w tym roku nie mogło odbyć się w tradycyjnej formie, dlatego też środowisko warszawskich studentów postanowiło przenieść całe wydarzenie do sieci, zapraszając do udziału w nim wszystkich zainteresowanych! Jak zapowiadają studenci, będzie energetycznie, różnorodnie i radośnie!

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa.

Link do wydarzenia na Facebook’u: https://www.facebook.com/events/430548564630681.

 


Święto UW na Wydziale Chemii 2020
03 grudnia 2020

 

Medale Honorowe Wydziału Chemii UW otrzymali:

  • Prof. dr hab. Andrzej Czerwiński – za dokonania naukowe i nowatorski dorobek aplikacyjny w dziedzinie elektrochemii nowych źródeł energii
  • Pani Elżbieta Piotrowska – za wzorowe kilkudziesięcioletnie prowadzenie finansów i księgowości Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Lek. med. Anna Wieczyńska – za wszechstronną i wieloletnią opiekę nad zdrowiem pracowników Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego
  • Mgr Adam Myśliński – za wieloletnią pracę, w tym prowadzenie dokumentacji fotograficznej życia naszego Wydziału, a także za poświęcenie w tworzeniu i utrzymywaniu w pełnej sprawności unikalnej aparatury pracowni dydaktycznej Zakładu Technologii Chemicznej

Nagrody dydaktyczne:

  • Nagroda dydaktyczna im. Arkadiusza Piekary (nagroda Rektora I stopnia) – prof. dr hab. Magdalena Pecul-Kudelska
  • Nagroda dydaktyczna I stopnia (nagroda Rektora II stopnia) – dr hab. Robert Szoszkiewicz, prof. ucz.
  • Nagroda dydaktyczna II stopnia (nagroda Rektora III stopnia)
    • dr Agnieszka Dąbrowska
    • prof. dr hab. Paulina Dominiak
    • dr hab. Piotr Piątek
    • dr Dagmara Tymecka

Nagrody naukowe:

  • Nagroda naukowa im. Wiktora Kemuli (nagroda Rektora II stopnia) – dr hab. Michał Chmielewski
  • Nagroda naukowa im. Kołosa za wyróżniony doktorat (nagroda Rektora II stopnia) – dr Jan Krajczewski
  • Nagroda naukowa I stopnia (nagroda Rektora II stopnia) – prof. dr hab. Krystyna Jackowska i prof. dr hab. Paweł Krysiński
  • Nagroda naukowa II stopnia (nagroda Rektora III stopnia)
    • dr hab. Michał Bystrzejewski, prof. ucz.
    • dr hab. Marcin Karbarz
    • dr Anna Kisiel-Kwiatek
    • dr Jan Stanek
  • Nagroda naukowa im. Antoniego Grabowskiego dla pracownika – dr Emilia Stelmach

Nagroda organizacyjna (zespołowa nagroda Rektora III stopnia):

  • dr Ewa Biaduń
  • dr Michał Dobrowolski
  • dr Marta Fiedoruk-Pogrebniak
  • dr hab. Piotr Garbacz
  • dr Agata Kowalczyk
  • dr Barbara Kowalewska
  • prof. dr hab. Adam Krówczyński
  • prof. dr hab. Krzysztof Maksymiuk
  • dr Joanna Matraszek
  • mgr Michał Michalec
  • dr Dorota Nieciecka
  • dr hab. Anna Nowicka
  • dr Magdalena Osial
  • dr Iwona Paleska
  • dr Piotr Piotrowski (technologia)
  • dr Maciej Ratyński
  • dr hab. Iwona Rutkowska
  • dr Agnieszka Siporska
  • prof. dr hab. Zbigniew Stojek
  • dr hab. Krzysztof Stolarczyk
  • dr Joanna Szawkało
  • dr Rafał Wieczorek
  • dr inż. Beata Wileńska
  • dr Anna Zawadzka
  • dr Sylwia Żołądek

Nagrody dla pracowników administracyjnych, pracowników inżynieryjno-technicznych i pracowników obsługi:

  • dr Bożena Adrjan
  • mgr inż. Piotr Baranowski
  • Krystyna Bąk
  • Justyna Celińska
  • mgr Magdalena Chludzińska
  • mgr Marzena Cieślak
  • Bożena Czarnacka
  • Lidia Czugajewicz
  • Kamil Długołęcki
  • mgr Karolina Dudzińska
  • Janusz Durka
  • lek. wet. Magdalena Fabisiak
  • Artur Gajda
  • mgr Magdalena Gregorczyk
  • Marzena Hupka
  • mgr Elżbieta Jabłonowska
  • Krzysztof Jaczewski
  • mgr Małgorzata Jagiełło
  • Artur Kalata
  • Cezary Kalata
  • Dorota Kamińska
  • Monika Kazimierska
  • Paulina Kłosowska
  • mgr Marzena Kołodziej
  • Anna Kołodziejczyk
  • Beata Krasnodębska
  • mgr Dorota Kuchnio
  • mgr Jolanta Kwiatkowska
  • Anna Leszczyńska
  • inż. Katarzyna Lewandowska
  • Edyta Lorent
  • mgr Agnieszka Łagoda
  • mgr Agnieszka Łapacz
  • Anna Łapińska
  • mgr Joanna Maciejewska
  • Beata Marszałek
  • Monika Matera
  • Piotr Milczarek
  • Agnieszka Morman
  • Jan Niedziński
  • mgr inż. Maria Nowalińska
  • mgr Grzegorz Nowicki
  • Robert Orzechowski
  • mgr inż. Przemysław Osial
  • Elżbieta Piotrowska
  • Małgorzata Podlecka
  • Marek Podlecki
  • Teresa Rodak
  • mgr Patrycja Sikorska
  • Agnieszka Skowrońska
  • Mariola Staniszewska
  • mgr inż. Agnieszka Sytek
  • mgr Małgorzata Szczytko
  • Tomasz Szeffer
  • mgr Joanna Szmydt
  • mgr Ewa Szostak
  • Jacek Wosiński
  • Dariusz Wróblewski
  • Małgorzata Zapała
  • Marianna Zapała
  • Marzenna Złotkowska-Osica

 

Serdecznie gratulujemy!


Wręczenie Nagród Fundacji na rzecz Nauki Polskiej 2020 [RELACJA ONLINE]

Nagrody Fundacji na rzecz Nauki Polskiej są uznawane za najważniejsze wyróżnienie naukowe w Polsce. W tym roku wręczono je po raz dwudziesty dziewiąty, ale po raz pierwszy wydarzenie to odbywa się w formule on line.

Zapraszamy do obejrzenia transmisji uroczystości-wywiadu z uroczystego wręczenia Nagród Fundacji na rzecz Nauki Polskiej 2020.

Nagrodę w obszarze nauk chemicznych i o materiałach, za otrzymanie materiałów ciekłokrystalicznych o strukturze chiralnej zbudowanych z niechiralnych molekuł otrzymała prof. Ewa Górecka. O osiągnięciu mówi sama laureatka oraz jej współpracownicy.

 

 

Zachęcamy również do przeczytania wywiadów z laureatami, które znajdują się pod poniższym linkiem: Nagroda FNP 2020

 

Prof. Ewa Górecka_fot.Magdalena Wiśniewska-Krasińska_Archiwum FNP